keskiviikko 2. toukokuuta 2018

Blogin kirjoittamisesta


Kirjoittaminen oli rakas harrastukseni vielä ala-asteella. Kirjoitin tarinoita kotona ja koulussa pidin äidinkielen tunneista. Tilanne muuttui kuitenkin yläasteella. Muistan, kun yläasteella piti kirjoittaa ensimmäinen aine. Opettaja kehui minun kirjoitustani ja pyysi lukemaan sen ääneen koko luokalle. Olisin halunnut vajota maan alle. En todellakaan halunnut lukea kirjoitustani ääneen. En suostunut lukemaan, vaikka tämä oli opettajan tapa. Aina muutamat parhaat tai erilaiset aineet oppilas luki itse ääneen. Opettaja luki tällä kertaa minun aineeni ja minä kuuntelin posket punaisena. Omien kirjoitusten ”julkisuuteen” tuominen oli ja on edelleen minulle todella vaikeaa. Lopetin kokonaan vapaa-ajalla tarinoiden kirjoittamisen tuon äidinkielen tunnin jälkeen. Vielä pari vuotta sitten en pystynyt edes kirjoittamaan netin keskustelupalstoille, koska jo nimettömänä kirjoituksen julkaiseminen tuntui vaikealta.

Blogin aloittaminen ja julkiseksi tekeminen on siis ollut TODELLA ison kynnyksen takana! Sain uuden sysäyksen kirjoittamiseen, kun jouduin jokin aika sitten kirjoittamaan jotain muuta kuin työ- tai kouluasiaa. Huomasin, kuinka mukavaa tekstin tuottaminen taas oli. Olin jo monta vuotta miettinyt blogin perustamista, mutta mietiskelin vain ettei kukaan halua minun tekstejäni lukea. Päätin kuitenkin mennä epämukavuusalueelle ja aloitin kirjoittamisen.

Kirjoitan tätä blogia lähinnä itselleni. Tuntuu mukavalta kirjoittaa ja jäsennellä ajatuksia. Blogissa kirjoittamiani juttuja mietiskelen päivittäin, joten ihan mukava kirjoittaa näitä ajatuksia myös ylös.
Seuraavassa kirjoituksessa avaan enemmän itse blogin aihetta ja sen taustoja.

Ps. Kielioppi- ja kirjoitusvirheitä tekstistä varmasti löytyy, ehkä myös kotikaupunkini murretta. Toivottavasti teksti on kuitenkin suurelta osin sujuvaa ja helppolukuista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti